sábado, 28 de abril de 2007

LES MEVES EXPERIÈNCIES FAVORITES

CONSTRUÏM HISTÒRIES

“Construïm històries” és una de les experiències que més m’ha cridat l’atenció. Està pensada per a l’etapa d’infantil i els objectius que planteja són: aprendre a observar objectes des de diferents distàncies, produir individualment missatges audiovisuals senzills (foto, cartell...), saber narrar una història mitjançant la utilització d’imatges fixes seqüenciades, aprendre a posar un títol i el nom de l’autor/a a cada producció.
Està relacionada amb l’area del llenguatge verbal i consisteix en: a partir d’unes imatges amb diferents plans, cada grup d’alumnes ordenarà la seva història.
El material emprat serà: unes tisores i un full on es recolliran diferents plans al voltant del tema "L'estació".



EL NOSTRE COS

Altra activitat que m’ha paregut molt interessant ha sigut “El nostre cos”. També s’adreça a l’etapa d’infantil i els seus objectius son: aprendre a associar imatges parcialitzades amb el seu conjunt corresponent; i associar sons amb imatges.
Les àrees amb que està relacionada són el llenguatge verbal i la descoberta d’un mateix. L’activitat consisteix en realitzar un trencaclosques del cos humà, associant imatges i el corresponent so de cada imatge parcial.
El material que emprem per fer-la és el programa Clic.


JO VULL SER COM...!

I per últim aquesta seria la tercera activitat que jo escolliria: “Jo vull ser com...!”. Està adreçada a l’etapa d’infantil.
Els materials necessaris són: monitor de televisió, magnetoscopi, cintes gravades amb capítols de sèries d'animació, acetats, retoladors per acetats, retroprojector, estris per dibuixar i pintar, i càmera de fotos Mavica.
Els objectius que comtempla són: investigar quin és el programa de TV més vist i en quines hores es mira la TV, descobrir els valors i contravalors que transmeten les sèries de dibuixos animats, observar com es presenten els conflictes i quina resolució se'ls dóna en les sèries de dibuixos animats, saber narrar una història mitjançant la utilització d'imatges fixes seqüenciades (còmic, auca, foto).
Es relaciona amb les àrees de descoberta de l’entorn, llenguatge verbal i llenguatge plàstic.
L’activitat consisteix en que a partir dels programes d’entreteniment més vists per l’alumnat, fer una anàlisi a classe i inventar noves històries amb els seus herois i heroïnes.

No hay comentarios: