domingo, 6 de mayo de 2007

RESUM I VALORACIÓ DELS CAPÍTOLS 5 i 6

Al capítol cinquè, els autors ens adjunten un programari bàsic per a l’educació infantil, al mateix temps que recursos didàctics.

Ressalta, dintre del processador de text, programes d’escriptura com el Word i l’OpenOffice, anomenant els avantatges de cadascun d’ells. Paint i KidPix són els corresponents si el que busquem són programes de dibuix i Power point o OpenOffice Impress si són presentacions allò que volem fer.

Altres programes que inclou són el Clic o Jclic que permeten aprendre, repassar, memoritzar o ampliar activitats treballades a classe o diversos programes de tractament d’imatge si utilitzem càmeres digitals com el Paint Sho Pro, Gimp...

En ocasions, pensem que coneixent aquestos ja ho tenim tot fet, però no em d’oblidar els programes d’enregistrament de so, que tant engresquen als xiquets, com són, en aquest cas el Audacity o CoolEdit.

Després d’açò, els autors ens proporcionen altres recursos com són pàgines web carregades d’activitats interessants per la nostra professió ( http://www.educalia.org http://www.edu365.cat/ ...entre altres).

Finalment sintetitza més, seleccionant els recursos per àrees.

Si reflexione sobre el tema que ens ocupa, me n’adone de la gegantíssima quantitat de recursos que estan al nostre abast i el poc coneixement que tenim d’ells la majoria de les persones.

Jo, abans de prendre consciència d’açò, només coneixia el funcionament d’alguns com Word, Paint i en menor mesura Power point. A hores d’ara, el Jclic, l’OpenOffice, Audacity... ja formen part del material emprat en treballs que faig dia a dia.

Considere imprescindible saber utilitzar tots aquestos recursos molt profitosos per la nostra professió, a més, he comprovat que són tant fàcils d’utilitzar que sense, pràcticament, molt d’esforç qualsevol pot ser capaç de conéixer-los a la perfecció.

El capítol sisè ens relata experiències TIC a l’educació infantil, propostes d’activitats que s’han dut a terme en diverses escoles. Ens mostra com en la actualitat molts mestres vetllen per incorporar les TIC a les seues classes i com les utilitzen per extraure el màxim profit d’aquestes. Unes voltes dirigides als xiquets i fins i tot, en ocasions als pares.

Realment aquestes experiències han obert les portes de la meva imaginació ja que fins ara, no gaudia d’una idea clara d’allò que vol dir: “incorporar les TIC a l’aula”. Si bé es cert que jo, com a professional, els hauría tret profit, mai haguera sigut tant com he comprovat que en tenen.

No hay comentarios: